BL
3
Imię i nazwisko:
Wiek:
Narodowość:
Miejsce zamieszkania:
Informacje o rodzicach:
Gromadzimy informacje
Kim był Tomek?
Zgromadź i zapisz informacje według wzoru:
Jak wyglądał bohater? - odszukaj fragmenty w książce.
Jakim był chłopcem? - nazywamy cechy bohatera w konkretnych sytuacjach.
3
"Być jak Tomek"
- jakim chłopcem jest bohater lektury?
2
1
Nie ma przygodowej opowieści bez ciekawych
bohaterów i emocjonujących wydarzeń.
WYDARZENIA
Ułóż w odpowiedniej kolejności wydarzenia opisane w lekturze
Zapisz plan wydarzeń w zeszycie zmieniając zdania na równoważniki (bez czasownika).
Przykład: 1. Tomek mści się na Pawluku. -----> 1. Zemsta Tomka na Pawluku.
Zadanie domowe
Wybierz jeden punkt planu i opisz dokładnie ujęte w nim wydarzenie.
BOHATEROWIE
Uporządkuj informacje o bohaterach lektury - wykonaj zadanie
Kto jest kim? Połącz bohatera z krótkim opisem
MIEJSCE AKCJI
Wyznacz trasę podróży Tomka na mapie - możesz skorzystać z informacji na slajdzie - pokaż slajd
Zapisz w zeszycie kolejno miejsca, które odwiedził Tomek. Zacznij od punktu rozpoczęcia podróży.
CZAS WYDARZEŃ
Co wiemy o czasie wydarzeń w przeczytanej powieści? Zobacz mapę Europy
na przełomie XIX i XX wieku. Zastanów się, dlaczego nie ma na niej Polski.
Uzupełnij notatkę i przepisz ją do zeszytu. / karta pracy
"Tomek w krainie kangurów"
- wyruszamy z Tomkiem Wilmowskim
do Australii.