Ludzie sukcesu ciฤ gle siฤ uczฤ i rozwijajฤ ,
ludzie przeciฤtni uwaลผajฤ , ลผe juลผ wszystko wiedzฤ .
08.04.2020
Temat: Sprawdzam siebie - podsumowanie zdobytych wiadomoลci.
Pora na podsumowanie tego, czego siฤ nauczyliลcie. Dziล sami sprawdลบcie,
na ile poradzicie sobie z zadaniami zwiฤ zanymi z ostatnio poznanymi utworami.
Wrรณcimy teลผ do budowy zdaล...
WYKONANIE ZADAล JEST OBOWIฤZKOWE
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Wrรณฤ do informacji: zdanie wspรณลrzฤdnie zลoลผone oraz zdanie podrzฤdnie zลoลผone.
3. Wykonaj zadanie dotyczฤ ce rozpoznawania typรณw zdaล zลoลผonych -
zaloguj siฤ na stronie eduelo.pl, otrzymaลeล na swojej stronie login i hasลo
(a link do niej wczeลniej w dzienniku jako wiadomoลฤ o postฤpach w nauce).
4. Przypomnij sobie utwory prezentujฤ ce bohaterskie postawy ludzi walczฤ cych
o niepodlegลoลฤ Polski. Sprawdลบ teลผ, co zapamiฤtaลeล z tekstรณw mรณwiฤ cych
o ojczyลบnie, tฤsknocie za niฤ i poszukiwaniu swoich polskich korzeni.
Rozwiฤ ลผ quiz - wpisz swoje imiฤ i nr w dzienniku.
ADRESAT
Do kogo siฤ zwraca podmiot liryczny?
Jak myลlisz, dlaczego wybraล wลaลnie tฤ osobฤ?
PODMIOT LIRYCZNY
Skฤ d pochodzi?
Gdzie jest obecnie?
O czym mรณwi?
Co czuje?
Julian Konstanty Ordon - dowรณdca fortu
na warszawskiej Woli we wrzeลniu 1831 roku.
Mickiewicz poznaล historiฤ bohaterskiej obrony reduty i w 1832 roku napisaล utwรณr poลwiฤcony
Ordonowi i jego walce z Moskalami (Rosjanami)
w czasie powstania listopadowego.
07.04.2020
Temat: Oblicza ojczyzny w wierszu Tadeusza Rรณลผewicza.
(lekcja w formie konferencji online)
LEKCJA 16
LEKCJA 15
06.04.2020
Temat: Potrzebujemy korzeni - "Odkrywanie polskoลci".
LEKCJA 14
02.04.2020
Temat: Z dala od ojczyzny... Cyprian Kamil Norwid "Moja piosnka"
(lekcja w formie audiokonferencji)
LEKCJA 13
01.04.2020
31.03.2020
?
PAMIฤTAJ
Zdania skลadowe w zdaniu zลoลผonym wspรณลrzฤdnie oddzielamy przecinkiem, gdy:
nie sฤ poลฤ czone spรณjnikiem (ลฤ czฤ siฤ bezspรณjnikowo),
sฤ poลฤ czone spรณjnikami: a, ale, lecz, natomiast, jednak, zaล, dlatego, zatem, toteลผ, wiฤc, czyli, zatem,
np. Alina byลa pracowita, natomiast Balladyna nie miaลa chฤci do pracy.
Dziewczyna poddaลa strzelca prรณbie, niestety nie oparล siฤ pokusie.
PAMIฤTAJ
Zdania skลadowe w zdaniu zลoลผonym podrzฤdnie zawsze oddzielamy przecinkiem, a gdy zdanie podrzฤdne jest wtrฤ
cone, naleลผy oddzieliฤ go dwoma przecinkami,
np. Zwierzฤ to staje siฤ niebezpieczne, kiedy je zdenerwujemy.
Zwierzฤ to, kiedy jest zdenerwowane, staje siฤ niebezpieczne.
Piฤkno zaczyna siฤ w chwili,
kiedy decydujemy siฤ byฤ sobฤ .
Instrukcja:
1. Wpisz swรณj identyfikator.
2. Zrรณb zdjฤcia.
3. Zapisz zrobione zdjฤcia na dysku w swoim komputerze (pamiฤtaj, w jakim folderze je zapisaลeล i pod jakฤ nazwฤ ).
4. Kliknij na stronie z lekcjami Przeglฤ daj i wybierz
odpowiedni plik - z boku zobaczysz, co zaลฤ czyลeล.
5. Kliknij Wyลlij.
Z pewnoลciฤ dacie sobie radฤ, znam Was przecieลผ rรณwnieลผ
od strony umiejฤtnoลci informatycznych. Pomรณลผcie sobie nawzajem, wykorzystujฤ c Messengera.
Powodzenia!
9. Napisz instrukcjฤ, jak chwyciฤ siฤ za rฤce tak, jak osoby na tym zdjฤciu. Uลผyj w niej przynajmniej dwรณch zdaล podrzฤdnie zลoลผonych. Oznacz je, wpisujฤ c przy nim nawiasie (ZP). Zadanie przeลlij do nauczyciela - skorzystaj z opcji Wiadomoลฤ do nauczyciela.
PAMIฤTAJ
Przy rozrรณลผnianiu zdaล podrzฤdnie zลoลผonych bardzo pomaga ustalenie,
na jakie pytanie odpowiada zdanie podrzฤdne, np.
Wiem,(co wiem?) ลผe nic nie wie m.
Tam siฤgaj, (gdzie siฤgaj?) gdzie wzrok nie siฤga.
Kupiลem jej prezent, (jaki prezent?) o ktรณrym marzyลa od dลuลผszego czasu.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przeczytaj informacje dotyczฤ ce zdaล - Przypomnienie, podrฤcznik, s. 192 lub e-podrฤcznik.
3. Sprawdลบ, co zapamiฤtaลeล โ uzupeลnij tekst z lukami i przepisz go do zeszytu.
4. Pogrupuj przysลowia, wskazujฤ c zdania pojedyncze oraz zลoลผone wspรณลrzฤdnie
i podrzฤdnie. - wykonaj ฤwiczenie. Napisz w zeszycie po jednym zdaniu z kaลผdej grupy.
5. Wykonaj ฤwiczenie 3 i 4, s. 32 w zeszycie ฤwiczeล.
6. Podpisz kaลผdy z obrazkรณw wedลug wskazรณwek pod nimi. Podpisy (uลoลผone zdania)
wyลlij do nauczyciela.
Uลmiech jest najlepszym lekarstwem...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
PRZYDAWKA
2. Przypomnij sobie wiadomoลci dotyczฤ ce przydawki - otwรณrz wiadomoลci o wszystkich
3. Otwรณrz stronฤ z ฤwiczeniami i wykonaj zadania dotyczฤ ce przydawki ฤwiczenie 1 i 4,
Poprawnie wykonane ฤwiczenie 4 przepisz do zeszytu, podkreลl przydawki i podpisz
skrรณtem przyd.
4. Znajdลบ wszystkie przydawki w zdaniach - ฤwiczenie online.
DOPEลNIENIE
5. Wrรณฤ do strony z informacjami o czฤลciach mowy i przypomnij wiadomoลci o dopeลnieniu.
6. Wykonaj ฤwiczenie 5 i wpisz je do zeszytu, podkreลl dopeลnienia i opisz skrรณtem dop.
OKOLICZNIK
7. Pora na okolicznik - znรณw wrรณฤ do wiadomoลci o czฤลciach zdania.
8. Wykonaj ฤwiczenie 6, przepisz do zeszytu zdania z okolicznikami (opisz okol.)
9. Wykonaj ฤwiczenie online - wskaลผ okoliczniki w zdaniach.
10. Utrwal wiadomoลci o czฤลciach zadania - wykonaj online ฤwiczenie 8. Zapisz je w zeszycie.
Potrafisz poprawnie okreลliฤ wszystkie czฤลci zdania? - sprawdลบ siebie
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Korzystajฤ c ze sลownika, wykonaj zadanie 3, s. 72 w ฤwiczeniach.
3. Wykonaj zadanie online - otwรณrz zdanie.
4. Przeczytaj poniลผsze informacje i wykonaj zadanie 5, s. 73 w ฤwiczeniach.
Literฤ i piszemy:
โ po samogลoskach, jeลผeli sลyszymy poลฤ czenie ji, np. stoisz, moi, alei;
โ po spรณลgลoskach (oprรณcz c, s, z), bez wzglฤdu na wymowฤ, np. biuro, kiosk, wiosลo.
Wyjฤ tek: Po przedrostkach zakoลczonych na spรณลgลoskฤ piszemy i lub j zgodnie z wymowฤ ,
np. wjechaฤ, odjฤ ฤ, podinspektor, bezinteresowny.
Literฤ j piszemy po spรณลgลoskach c, s, z, np. kolacja, pensja, Azja.
Umysล jest jak spadochron,
najlepiej dziaลa otwarty.
Natchnienie twรณrcy polega na zasiadaniu codziennie o tej samej porze do biurka.
W szczerym uลmiechu znajdujemy caลe bogactwo czลowieka.
Niewaลผne,
ลผe idziesz powoli,
waลผne,
ลผe idziesz do przodu.
Poczฤ tek
jest najwaลผniejszฤ
czฤลciฤ pracy.
Caลym sercem oddaj siฤ
jakiejล pasji, np. fotografii.
Temat: Jak literatura zmienia ลผycie w romantycznฤ legendฤ...
W XIX wieku Polacy opuszczali Polskฤ z przyczyn politycznych lub zarobkowych.
A jaki rodzaj emigracji dominuje wspรณลczeลnie?
W wielu krajach ลwiata ลผyje caลa grupa naszych rodakรณw, sฤ kolejnym pokoleniem
polskich emigrantรณw i nadal czujฤ siฤ Polakami. Dziล porozmawiamy z nimi o polskoลci...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Zastanรณw siฤ, z czym, wedลug Ciebie, kojarzy siฤ polskoลฤ. Sporzฤ dลบ pod tematem
mapkฤ myลli (sลoneczko skojarzeล) w centrum umieลฤ sลowo polskoลฤ.
3. Przeczytaj fragmenty tekstu M. Marszaลkowskiej - podrฤcznik, s. 171-173.
4. Narysuj w zeszycie tabelฤ, w ktรณrej umieลcisz informacje o bohaterach
tekstu:
imiฤ | rodzice | historia | motywy promowania Polski |
Monika | |||
Veronica | |||
Paula | |||
Martin |
5. Zapisz w zeszycie wyjaลnienie sลรณw wielokulturowoลฤ i stereotyp - stwรณrz wลasne definicje
na podstawie rรณลผnych ลบrรณdeล, np. - encyklopedia PWN, sลownik jฤzyka polskiego PWN, wikipedia, sjp online.
6. Jฤzyk utworu literackiego a jฤzyk tekstu publicystycznego - wykonaj ฤwiczenie.
7. Zastanรณw siฤ, z czego moลผemy byฤ dumni jako Polacy? Zgadzasz siฤ w tym wzglฤdzie z bohaterami artykuลu?
Pamiฤtacie bohatera, ktรณry po powstaniu listopadowym opuลciล Polskฤ i nie mรณgล
wrรณciฤ do ojczyzny? W podobnej sytuacji byลo wielu. Dziล utwรณr o tฤsknocie..
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przeczytaj informacje o Cyprianie Kamilu Norwidzie. Na podstawie wstฤpu
i pierwszego akapitu napisz w zeszycie krรณtkฤ notatkฤ biograficznฤ - przejdลบ.
3. Posลuchaj utworu Norwida zatytuลowanego Moja piosnka (II) - podrฤcznik, s. 162.
4. Ustal nadawcฤ i adresata w utworze Norwida. Odpowiedz na pytania:
5. Jaki obraz Polski wyลania siฤ z lirycznych wspomnieล emigranta?
6. Jakie zabiegi stylistyczne stosuje poeta? Nazwij ลrodki stylistyczne - zapisz w zeszycie.
7. Przeczytaj informacje, czym jest litania - jakie cechy litanii ma utwรณr "Moja Piosnka",
a czym siฤ od niej rรณลผni.
Dziล nadal rozmawiamy o bohaterze utworu Mickiewicza - kapitanie
Julianie Konstantym Ordonie i reducie, ktรณrej broniล...
1. Przypomnij sobie wydarzenia przedstawione w utworze Adama Mickiewicza
"Reduta Ordona" - uลรณลผ je w kolejnoลci chronologicznej. Przepisz plan do zeszytu.
2. Poetyckie obrazowanie - wskaลผ ลrodki stylistyczne wykorzystane do "namalowania"
sลowem bohaterskiej walki garstki sลabo uzbrojonych Polakรณw - sprawdลบ.
3. Jak sลowo moลผe oddziaลywaฤ na zmysลy? Sprawdลบ.
Co widzimy? | Co sลyszymy? | Co czujemy? |
4. Jaki jest ten, ktรณry "siedzi o piฤฤset mil na swej stolicy" - ktรณre ลrodki stylistyczne
pojawiajฤ siฤ w przedstawieniu cara.
5. Prawda a romantyczna legenda wykreowana przez wieszcza - losy Ordona po
upadku powstania listopadowego. Przeczyta Ciekawostkฤ, s. 161 w podrฤczniku
i powiedz, jakie byลy prawdziwe losy tytuลowego bohatera utworu.
6. Zapisz notatkฤ z lekcji - zobacz notatkฤ.
Kolejna lekcja poลwiฤcona prawdziwemu czลowiekowi, ktรณry zyskaล inne ลผycie
(i ลmierฤ) dziฤki utworowi Mickiewicza - kapitan Julian Konstanty Ordon...
1. Przypomnij sobie bohaterkฤ utworu poznanego na poprzedniej lekcji
i sposรณb, w jaki poeta zmieniล jej ลผyciorys, by odpowiadaล romantycznej wizji
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
3. Posลuchaj utworu "Reduta Ordona" recytowanego przez ucznia na lekcji jฤzyka polskiego
(ลledลบ tekst wzrokiem, podrฤcznik, s. 157-161). Przeczytaj teลผ informacje
znajdujฤ ce siฤ pod zdjฤciem oraz w Ciekawostce, podrฤcznik, s. 161.
4. Odpowiedz na pytania, weลบ rรณwnieลผ pod uwagฤ podtytuล utworu:
5. Przepisz do zeszytu tabelฤ i uzupeลnij na podstawie tekstu (zrรณb to oลรณwkiem).
Obroลcy - Polacy | Napastnicy - Rosjanie | |
Cel walki | ||
Liczebnoลฤ | ||
Uzbrojenie | ||
Do czego sฤ porรณwnani? | ||
Jakie barwy dominujฤ w opisie? |
6. Jakฤ zasadฤ wykorzystaล autor, prezentujฤ c wrogie wojska? - rozwiฤ ลผ krzyลผรณwkฤ,
by poznaฤ odpowiedลบ.
Temat: Kim byล Puลkownik z utworu Adama Mickiewicza?
(lekcja w formie audiokonferencji)
Dziล poznasz kolejny utwรณr Adama Mickiewicza - "ลmierฤ Puลkownika". Dowiesz siฤ,
kim byล tytuลowy Puลkownik i jak zostaล przedstawiony w utworze literackim.
1. Przypomnij, co wiesz o Mickiewiczu i jakie dzieลa tego twรณrcy juลผ znasz
- sprawdลบ, co pamiฤtasz. Wypeลnij quiz, na koลcu wpisz imiฤ i nr w dzienniku.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
3. Wysลuchaj interpretacji gลosowej utworu, ลledzฤ c tekst w podrฤczniku, s. 154.
4. Jakฤ sytuacjฤ przedstawiล autor? Zgromadลบ informacje:
Okolicznoลci | Gdzie? Kto? Dlaczego? |
Kolejne zdarzenia | Co siฤ dzieje? |
Element zaskoczenia | Kim okazaล siฤ Puลkownik? |
5. Jakie cechy Puลkownika zostaลy wyeksponowane? Odpowiedz na pytania:
6. Zbadaj budowฤ kolejnych strof - zapisz z ilu wersรณw i sylab siฤ skลadajฤ .
Sฤ regularne czy nieregularne? Dlaczego stajฤ siฤ coraz krรณtsze?
7. Przeczytaj informacjฤ dotyczฤ cฤ Emilii Plater i ustal, ktรณre fakty z ลผycia
bohaterki wykorzystaล poeta? - sprawdลบ.
8. Zapisz w zeszycie notatkฤ z lekcji - zobacz notatkฤ.
9. Pod zapisanฤ notatkฤ wyjaลnij pojฤcia: gloryfikacja, apoteoza, idealizacja.
Dziล bฤdziemy utrwalaฤ i ฤwiczyฤ rozrรณลผnianie zdaล. Jeลผeli czegoล jeszcze nie doczytaลeล
lub nie zrobiลeล na poprzednich lekcjach, dziล jest czas na uzupeลnienie brakรณw.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Zacznij od przypomnienia sobie wiadomoลci dot. zdaล zลoลผonych podrzฤdnie
i wspรณลrzฤdnie - podrฤcznik, s. 195 i s. 197.
3. Wykonaj ฤwiczenie online. Przepisz do zeszytu zdanie, w ktรณrym zostaลo uลผyte
orzeczenie imienne, podkreลl wszystkie orzeczenia w tym zdaniu.
4. Jak rozpoznaฤ typ zdania wspรณลrzฤdnie zลoลผonego? - ฤwiczenie online.
5. Okreลlanie rodzajรณw zdaล zลoลผonych podrzฤdnie, wykonaj ฤwiczenie online,
przepisz zdania do zeszytu i narysuj w zeszycie ich wykresy.
6. Wykonaj ฤwiczenie 8, s 34 i ฤwiczenie 20, s. 40 w zeszycie ฤwiczeล.
Pisz czytelnie. Wykonane ฤwiczenia przeลlij do nauczyciela w formie zdjฤฤ.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Dziล bฤdziemy rozpoznawaฤ typy zdaล zลoลผonych podrzฤdnie. Zacznij od przeczytania
informacji dotyczฤ cej tych zdaล - podrฤcznik, s. 197 lub informacje online.
3. Zapisz w zeszycie notatkฤ dotyczฤ cฤ zdaล zลoลผonych podrzฤdnie - przejdลบ do notatki.
4. Jak narysowaฤ wykres zdania podrzฤdnie zลoลผonego? - zobacz w podrฤczniku, s. 193.
5. Na jakie pytanie odpowiada zdanie podrzฤdne? Okreลl typ zdania - przejdลบ do zadania.
6. Wykonaj ฤwiczenie 11, s. 36 oraz 12, s. 37 w zeszycie ฤwiczeล.
7. Jak narysowaฤ wykres zdania podrzฤdnie zลoลผonego? - zobacz Przypomnienie w podrฤczniku, s. 193.
8. Poลฤ cz zdanie z jego wykresem, przepisz do zeszytu i narysuj wykresy pod kaลผdym zdaniem - przejdลบ do zadania.
1. Pamiฤtasz, jak dzielimy zdania? Okreลl typ czterech kolejnych zdaล - sprawdลบ swojฤ wiedzฤ.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
3. Dziล poฤwiczysz rozrรณลผnianie rodzajรณw zdaล wspรณลrzฤdnie zลoลผonych. Przeczytaj informacje
dotyczฤ ce tych zdaล - podrฤcznik, s. 195.
4. Zapisz w zeszycie, jak dzielimy zdania zลoลผone wspรณลrzฤdnie - moลผesz skorzystaฤ
z podrฤcznika lub notatki. Podaj przykลady kaลผdego rodzaju zdania i charakterystyczne spรณjniki.
5. Jakimi spรณjnikami poลฤ czymy te zdania? Wskaลผ spรณjnik i okreลl typ zdania - przejdลบ do zadania.
6. Wykonaj ฤwiczenie 5, s. 33 w zeszycie ฤwiczeล.
7. Przeanalizuj, jak wyglฤ dajฤ wykresy zdaล wspรณลrzฤdnie zลoลผonych - wrรณฤ do notatki.
8. Poลฤ cz zdanie z jego wykresem, przepisz do zeszytu i narysuj wykresy pod kaลผdym zdaniem
9. Wykonaj ฤwiczenie 8, s. 34 w zeszycie ฤwiczeล.
10. Przepisz do zeszytu zdanie, ktรณre znajduje siฤ pod zdjฤciem spadochronu, okreลl jego rodzaj
i narysuj wykres. Uลรณลผ dowolne zdanie: rozลฤ czne, wynikowe, przeciwstawne - zapisz w zeszycie
i narysuj wykresy pod kaลผdym z nich.
Dziล przypomnimy sobie, kiedy zdania skลadowe naleลผy oddzieliฤ przecinkiem
i bฤdziemy ฤwiczyฤ stosowanie przecinka w zdaniach zลoลผonych.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przeczytaj poniลผsze informacje, uzupeลnij je wiadomoลciami z podrฤcznika, s. 199.
Przepisz do zeszytu zasady zapisane w ramkach.
3. Przeczytaj wiadomoลci na stronie epodreczniki.pl i wykonaj ฤwiczenia 1, 3 online.
4. Gdzie naleลผy wstawiฤ przecinek? Wykonaj ฤwiczenie 4, s. 81 w zeszycie ฤwiczeล.
5. Zapisz w zeszycie notatkฤ dotyczฤ cฤ stosowania przecinka w przypadku, gdy zdania skลadowe
oddzielone sฤ takim samym spรณjnikiem - Uwaga!, s. 199 w podrฤczniku.
6. Pora na podsumowanie - wstaw przecinki w tekลcie, wykonaj ฤwiczenie 5 online.
7. Uzupeลnij schemat znajdujฤ cy siฤ w ฤwiczeniu 1, s. 80 w zeszycie ฤwiczeล. Przerysuj go do zeszytu.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przypomnij sobie wiadomoลci o podmiocie i orzeczeniu w zdaniu - zobacz.
3. Wykonaj online ฤwiczenia 4 i 8 - otwรณrz ฤwiczenia.
4. Poprawnie wykonane ฤwiczenie 3 przepisz do zeszytu. Podkreลl i opisz podmiot (jedna
linia podkreลlenia i litera P) oraz orzeczenie (podkreลlone dwiema liniami i podpis O).
Uwaลผaj na zdania bezpodmiotowe - przejdลบ do ฤwiczenia.
5. Wykonaj ฤwiczenie 4 zwiฤ zane z typami podmiotรณw, przepisz je do zeszytu
6. Jakฤ czฤลciฤ mowy moลผe byฤ wyraลผony podmiot? - wykonaj zadanie i wpisz do zeszytu
notatkฤ, ktรณra pojawi siฤ na koลcu, podaj przykลady - przejdลบ do ฤwiczenia.
| 1 zestaw ฤwiczeล | 2 zestaw ฤwiczeล |
1. Przeczytaj informacje o orzeczeniu czasownikowym i imiennym - zobacz.
2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
3. Wskaลผ orzeczenia w zdaniach - wykonaj ฤwiczenie.
4. Znajdลบ orzeczenia imienne w zdaniach - wykonaj ฤwiczenie 3. Przepisz je do zeszytu,
pamiฤtaj o podkreลleniu orzeczeล dwiema liniami - przejdลบ do zadania.
5. Wykonaj online ฤwiczenia 1 i 5 - przejdลบ do ฤwiczeล.
6. Uลรณลผ trzy rozwiniฤte zdania pojedyncze mรณwiฤ ce o:
1) losach Skawiลskiego,
2) uczynkach Balladyny,
3) przemianie Scrooge'a.
W jednym uลผyj orzeczenia czasownikowego, a w dwรณch imiennego.
Wyลlij je do nauczyciela.
Jakฤ twarz ma ojczyzna? Czy tylko jednฤ , czy jest ich wiele?
Dziล poznacie wiersz Tadeusza Rรณลผewicza, ktรณry podejmuje tฤ tematykฤ.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Zapisz w zeszycie kilka elementรณw (miejsca, dลบwiฤki, zapachy), z ktรณrymi
kojarzy Ci siฤ ojczyzna - co widzisz i czujesz w pierwszej chwili?
3. A jak postrzega ojczyznฤ poeta? Najpierw przypomnij sobie podstawowe
informacje o jego ลผyciu i twรณrczoลci - zobacz.
4. Przeczytaj wiersz "oblicze ojczyzny" - podrฤcznik, s. 174.
5. Zastanรณw siฤ, jakie obrazy mรณgลbyล namalowaฤ na podstawie czterech
pierwszych strof - naszkicuj je w zeszycie pod tematem lekcji.
6. Jak zachowuje siฤ ojczyzna? (sprawdลบ w piฤ tej strofie utworu)
7. Jakie uczucia rodzi w czลowieku ojczyzna? Kiedy i dlaczego siฤ zmieniajฤ ?
8. Zapisz w zeszycie notatkฤ z lekcji - przejdลบ do notatki.
Pamiฤtaj o wykonaniu zadania zapisanego pod notatkฤ .
Przeลlij je do nauczyciela (termin do czwartku 09.04.br.)