KLASA 6
Uwaga: pamiętaj, aby na końcu zmodyfikować skrypt z I etapu tak, by zerował listę Podane przed kolejnym losowaniem.
ETAP III - Lista Trafione
Utwórz zmienną Licznik_los i Licznik_pod. Następnie zbuduj skrypt sprawdzania trafień.
ETAP II - Lista Wylosowane
Zbuduj skrypt losowania liczb.
ETAP I - Lista Podane
Utwórz zmienną Liczba i listę Podane, Wylosowane i Trafione. Następnie zbuduj skrypt.
Małe Lotto - wyszukiwanie elementu w zbiorze liczb
Pytanie do
nauczyciela
Pytanie do
nauczyciela
Pytanie do
nauczyciela
Test wiedzy i umiejętności
klasa VIII
PYTANIE / WIADOMOŚĆ DO NAUCZYCIELA - odpowiedź znajdziesz w e-dzienniku
Lekcja 12:
Ostatnia lekcja w tym roku szkolnym i w szkole podstawowej - pora na podsumowania.
Zapraszam na spotkanie w poniedziałek o godz. 10.00 (Zoom, pokój Pracownia komputerowa)
Porozmawiamy też o elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.
Lekcja 11:
Dziś pora pomyśleć o przyszłości. Przed Wami rekrutacja do szkół ponadpodstawowych. Proszę przejrzeć ofertę szkół w internecie.
Poniżej oferty kilku z nich na rok szkolny 2020/2021:
Lekcja 10:
Dziś prezent z okazji Dnia Dziecka - gramy! Oczywiście w gry logiczne, do wyboru:
Dziś proponuję oceny z informatyki, proszę sprawdzić wieczorem w dzienniku. Kto chciałby porozmawiać o ocenie, zapraszam w poniedziałek (08.06.2020) do pokoju Pracownia komputerowa o godz. 12.10.
Lekcja 9: Pracowaliśmy na lekcji online w poniedziałek (25.05.2020). Przygotowujecie w chmurze prezentację dotyczącą szkolnych lat. Współtworzycie jeden dokument, więc szanujcie pracę innych. Jeśli ktoś ma zaległe zadania, najwyższa pora, aby je uzupełnić i ewentualnie poprawić ocenę. Miłej i efektywnej pracy nad prezentacją - proszę ją skończyć do poniedziałku.
Lekcja 8: Dzisiaj sprawdzacie swoją wiedzę i umiejętności. Spotykamy się o godz. 13.00 (18.05) i wykonujemy test online. Do zobaczenia.
Pokój jak zwykle (Pracownia komputerowa), hasło do pokoju jak poprzednio.
Hasło do testu podam w trakcie konferencji wideo.
Uwaga: zgodnie z ustaleniem z ostatniej lekcji wideo, od poniedziałku 25.05.2020 spotykamy się o godz. 12.10.
Lekcja 7: Pracujemy nadal na platformie Scratch.
Lekcja 6: Pracujemy na platformie Scratch.
18.05 (poniedziałek) o godz. 13.00
piszemy zapowiedziany test
z wiedzy i umiejętności.
Instrukcja - algorytm Euklidesa
Lekcja 5: Dziś wracamy do projektów w znanym Wam Scrtachu.
1. Zaczynamy od stworzenia konta na platformie https://scratch.mit.edu/ (w szkole pracowaliście w programie na dysku komputera). Pamiętajcie, by aktywować konto, klikając w link aktywacyjny otrzymany na maila, którego otrzymacie po założeniu konta.
2. Sprawdźcie, czy po aktywowaniu konta macie opcję Udostępnij na górze. Jeśli TAK, przejdźcie do punktu 3., W przeciwnym wypadku proszę powtórzyć aktywację.
3. Stwórzcie nowy projekt. Nazwijcie go SUMA (zamiast Untitled). Utwórzcie Zmienne a, b, i suma. Następnie stwórzcie skrypt do obliczania sumy dwóch liczb:
Najpierw duszek pyta o pierwszą liczbę, potem o drugą, program oblicza sumę i duszek mówi, ile wynosi SUMA.
Możecie skorzystać z informacji zawartych w podręczniku, s. 7-9.
Zobacz wskazówki w podręczniku
Uwaga: Proszę nadrobić zaległości z poprzednich lekcji. W dzienniku jest ważna informacja na ten temat.
Lekcja 4: Przyszła pora na zaprezentowanie efektów swoich wysiłków. Otrzymaliście w dzienniku login i hasło do swoich folderów. Niżej znajdziecie instrukcję, jak umieszczać w nich pliki (prace).
UWAGA: w związku z pytaniami o Movie Maker informuję, że można skorzystać z oficjalnej strony Windows - aplikacja Zdjęcia (służy do robienia filmów zamiast movie makera) - przejdź do strony
W folderze umieszczamy:
1. Film zapisany w formacie MP4. Jeśli film jest zbyt duży, zapiszcie go w gorszej jakości.
2. Certyfikat, który uzyskaliście po przejściu wszystkich lekcji z JavaScript (milczący nauczyciel) - jeśli ktoś jeszcze nie dokończył kursu, proszę to zrobić.
UWAGA: Zbliża się koniec Waszej nauki w szkole podstawowej, więc pora na sprawdzenie wiedzy. Za dwa tygodnie czeka Was krótki test dotyczący podstawowej wiedzy z zakresu informatyki - niżej znajdziecie informacje, co należy sobie przypomnieć.
Lekcja 3:
Macie już wprawę, bo częściowo pracowaliście nad filmem w szkole.
Pamiętajcie, że macie w systemie Windows program Movie Maker - jest wystarczający.
Lekcja 2: Znaleźliście nić porozumienia z niemym nauczycielem? Myślę, że warto dokończyć zmagania z JavaScript. W kolejnym tygodniu zajmiemy się czymś innym. Tymczasem życzę wytrwałości :)
Lekcja 1: Na początek spotkanie z nauczy-cielem, który nie męczy ciągłym mówieniem - idealny, bo milczący...
Pierwsze kroki w Java Script... Zwracaj uwagę na każdy znak użyty w zapisie skryptu.
Proponuję pracować w języku angielskim, ale istnieje też możliwość wyboru pracy w języku polskim.
KLASA 6
Lekcja 13: Ostatnia lekcja w tym roku szkolnym.
Nadal pracujemy na platformie Scratch. Proszę wykonać kilka czynności:
Zalogować i przejrzeć kolejne działania w każdej grupie skryptów.
Zastanowić się, jak zaprojektować program wskazujący największą lub najmniejszą z dwóch liczb.
Zastanowić się, jakie działania trzeba wykonać, by program wskazywał największą z dowolnej ilości liczb wskazanych przez użytkownika - na samym początku program prosi, by użytkownik podał ilość liczb, które potem wskaże.
Chętni mogą przygotować takie skrypty na lekcję online.
Widzimy się 19.06 (piątek):
Wspólnie wykonamy te zadania.
Lekcja 12: Podczas lekcji będziemy pracować na platformie Scratch. Nauczymy się tworzyć proste programy wykonujące obliczenia.
Proszę przed lekcją online wykonać kilka czynności:
Zalogować na scratch.mit.edu i przejrzeć kolejne działania w każdej grupie skryptów.
Zastanowić się, które “klocki” wykorzystać do zbudowania programu liczącego sumę / różnicę / iloczyn dwóch podanych przez użytkownika programu liczb.
Chętni mogą przygotować taki skrypt na lekcję online.
Podczas lekcji online w piątek zrobimy wspólnie kilka ćwiczeń.
Widzimy się 12 czerwca:
- godz. 8.50 klasa 7a
- godz. 10.30 dla klasa 7b (pokój Pracownia komputerowa).
Lekcja 11: Dziś prezent z okazji Dnia Dziecka - gramy! Oczywiście w gry logiczne, do wyboru:
Pamiętajcie, że w tym tygodniu mija termin nadrabiania braków i przesyłania zaległych prac.
Lekcja 10: W tym tygodniu pracujecie w następujący sposób:
Lekcja 9: Dziś tworzymy własne procedury rekurencyjne. Będziecie rysować kilka kształtów według wskazówek i stworzycie też swój rysunek z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej procedur. Szczegółowe wskazówki poniżej:
Cały czas pokonujecie też kolejne etapy kursu 3. Kto skończył - proszę przesłać certyfikat.
Termin ukończenia kursu - 30 maja 2020.
Przypominam uczniom klasy 7a oraz uczennicom z klasy 7b o wykonaniu zaległej pracy sprawdzającej z edytora tekstu (dla niektórych jest to praca w celu poprawienia oceny) Rozmawialiśmy o tym na lekcji na żywo.
Lekcja 8: Ponieważ nauka zdalna się przedłuża, proszę klasę 7a oraz uczennice z klasy 7b o wykonanie zaległej pracy sprawdzającej z edytora tekstu. Rozmawialiśmy o tym na lekcji na żywo.
Tekst z pliku o nazwie podstawa otwieracie (1) lub kopiujecie do edytora tekstu (2) i formatujecie tak, aby wyglądał jak w pliku gotowy. Sformatowany tekst zapiszcie i prześlijcie do mnie opisany tak, jak podałam poniżej:
Mój adres: betalud.pl
Temat wiadomości: klasa 7a / klasa 7b
Treść: imię i nr w dzienniku
Załącznik: tekst
>> plik podstawa (1) plik podstawa (2)
>> plik gotowy
Lekcja 8 odbędzie się w piątek (15.05) w formie konferencji wideo:
- godz. 8.50 klasa 7a
- godz. 10.30 dla klasa 7b.
Wykonamy wspólnie kilka zadań, więc przygotujcie się do korzystania z komputera i Logomocji.
UWAGA: Nie wszyscy przesłali obowiązkowe zadanie 4. z poprzedniego tygodnia - otrzymacie za nie ocenę, więc proszę zadbać, by była pozytywna.
Zaległe zadanie dotyczące procedury kalejdoskop przesyłacie do 13.05.2020
(to jest drugi termin) do nauczyciela w sposób podany pod lekcją.
Cały czas pokonujecie też kolejne etapy kursu 3. Kto skończył - proszę przesłać certyfikat.
Termin ukończenia kursu - 30 maja 2020.
Lekcja 7: Nadal tworzymy procedury dla żółwia, korzystając z Logomocji Demo. Dziś utrwalamy umiejętności dotyczące zmiennych i powtarzania określonych czynności - iteracji. Pracowaliśmy wspólnie na lekcji online, więc myślę, że nie będzie
trudności.
UWAGA: Zadanie jest obowiązkowe. Wykonane zadanie dotyczące procedury kalejdoskop przesyłacie do jutra do nauczyciela w sposób podany pod lekcją.
Cały czas pokonujecie też kolejne etapy kursu 3. Kto skończył - proszę przesłać certyfikat.
Rozpocznij lekcję - kółeczko 3
Lekcja 6: Dziś rozszerzamy umiejętności ćwiczone na lekcji w formie konferencji wideo - będziemy redagować skrypty z powtórzeniami i zmiennymi. Nauczycie się też zmieniać grubość i kolor pisaka żółwia. Pracujemy w Logomocji Demo - pamiętaj o kopiowaniu skryptów do notatnika!
Cały czas pokonujecie kolejne etapy kursu 3.
Lekcja 5: Dzisiaj poznacie Logo, czyli język programowania stworzony głównie jako środek edukacyjny do nauczania informatyki.
Trzeba go zainstalować na swoim komputerze i wykonać zadania przewidziane na tą lekcję.
Niestety zainstalować możecie tylko wersję DEMO, więc wszystkie procedury należ kopiować i zapisywać w notatniku. Plik z notatnika nazywamy: procedury_logo.
Tutaj możesz pobrać darmową wersję Logo -
Przejdź do strony pobierania programu
UWAGA: cały czas jako zadanie domowe pokonujecie kolejne etapy 3 kursu kodowania.
Kto skończy, wysyła do mnie certyfikat, ostateczny termin przesyłania certyfikatu - 30 maja.
Lekcja 4: Odbywacie 3 kurs kodowania.
Wykonujcie kolejne zadania w takim tempie, by przed końcem maja otrzymać certyfikat - pamiętajcie, by certyfikat zapisać w swoim komputerze, bo poproszę o przesłanie go.
Dzisiaj nadal kodujemy na platformie:
Lekcja 3: W tym tygodniu nadal programujemy na platformie Blockly. Tym razem Animacja. Do przejścia 10 kolejnych kroków tego etapu, aby za pomocą poleceń i działań matematycznych ożywić postać. Korzystajcie ze wskazówek umieszczonych przy każdym z etapów. Na koniec zagrajcie w Staw. Powodzenia!
Lekcja 2: W tym tygodniu proszę pokonać kolejny etap Blockly - Żółw. Do przejścia 10 kolejnych kroków tego etapu. Korzystajcie ze wskazówek umieszczonych przed każdym z nich. Powodzenia!
Lekcja 1: Na początek trochę zabawy w progra-mowanie... Przejdź kolejne poziomy gry: Puzzle, Labirynt, Ptak.
Pamiętaj, żeby wykonać wszystkie zadania (wszystkie kółeczka na górze)...
KLASA 7
KLASA 8
NFORMATYKA
i
Test wiedzy o komputerze.
Podkręć swoje zwoje - Łamigłówki logiczne 1
Podkręć swoje zwoje - Łamigłówki logiczne 2
Lekcja 13: Zbliża się koniec nauki w tym roku szkolnym, więc pora na powtórki. Dziś zaczynamy od arkusza kalkulacyjnego. Przypominamy sobie, jak wprowadzać dane w arkuszu, jak wykonywać na nich podstawowe operacje i wstawić wykresy. Proszę wykonać kolejne działania:
UWAGA: wszystkie czynności wykonujecie w chmurze, korzystając z aplikacji udostępnionej na dysku - nie potrzeba Excela (ani innego arkusza kalkulacyjnego na swoim komputerze).
Lekcja 12: Dziś prezent z okazji Dnia Dziecka - gramy! Oczywiście w gry logiczne, aby rozwijać swoje zwoje (mózgowe oczywiście).
Do wyboru trzy gry, każdy może zdecydować, w którą chce grać i ile poziomów tej gdy pokonać:
UWAGA: Od dzisiaj do piątku przesyłacie certyfikaty ukończenia kursu kodowania. Korzystacie z poniższego formularza - trzeba będzie załączyć plik z certyfikatem (tak, jak załącznik w poczcie e-mail), ale w tym formularzu. Nie zapomnijcie o imieniu i nr w dzienniku.
Oczywiście w razie niejasności, piszcie do mnie na messengerze.
Dziś (03.06) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 9.30 do 10.30.
W poniedziałek o godz. 9.40 lekcja online.
Lekcja 11: Na lekcji online (poniedziałek, 25.05.2020) omówiliśmy właściwy sposób pracy w chmurze i kończyliście wspólnie przygotowane dokumenty (w obu grupach). Jeśli ktoś uważa, że powinien coś zmienić w swojej pracy, proszę to zrobić przed piątkiem. Efekty, czyli współtworzone dokumenty obserwuję na bieżąco - większość z Was ukończyła pracę i została oceniona.
Jestem dla Was dostępna na messengerze w poniedziałek bezpośrednio po lekcji (i cały czas, jednak nie zawsze od razu odpowiem na pytanie).
Lekcja 10: Ostatnia lekcja pracy nad wspólnym projektem w chmurze. Mam nadzieję, że współtworzenie dokumentu przebiega przyjemnie i na kolejnej lekcji online w poniedziałek będziemy mogli pooglądać wyniki Waszych działań. Pamiętajcie, aby każdy umieścił w odpowiednim miejscu:
Oczywiście kształty i zdjęcia mogą być wstawione w różnej ilości. Całość ma mieć zaplanowaną, przemyślaną kompozycję, by wyglądem zachęcała do czytania i oglądania.
Dziś (22.05) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 9.00 do 10.30. W poniedziałek o godz. 9.40 lekcja online.
Dziś (20.05) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 10.30 do 12.00. W poniedziałek o godz. 9.40 lekcja online.
Lekcja 9: Dzisiaj pracujecie nad wspólnym projektem w chmurze. Omówiliśmy zasady pracy na lekcji online w poniedziałek, więc pozostaje mi życzyć Wam przyjemnej pracy. Zalogujcie się na swoje konto i do dzieła... Pamiętajcie też o pokonywaniu kolejnych szczebli na drodze do ukończenia kursu kodowania.
Lekcja 8: Dzisiaj inna propozycja, chociaż nawiązująca do umiejętności, które macie dzięki wykonaniu ostatnich zadań na platformie Scratch.
Dziś (08.05) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 9.30 do 12.00. W poniedziałek o godz. 9.40 lekcja online.
Dziś (06.05) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 9.30 do 12.00. O 10.30 lekcja online.
Lekcja 6 i 7: Dziś zrobimy lotto - będziemy wyszukiwać liczby w zbiorze. Pomoże Wam w tym filmik.
Proszę powoli i ze zrozumieniem pracować nad projektem i pamiętać, że potem trzeba będzie go udostępnić i dopiero wtedy wysłać link do mnie.
Dziś (04.05) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 9.00 do 12.00. O 10.30 lekcja online.
Dziś (29.04) w jestem dla Was dostępna na messengerze od 9.00 do 10.00.
Dziś (24.04) odpowiadam na Wasze pytania na messengerze w godz. 10.00 - 11.00.
Dziś (22.04) w godzinach lekcji jestem dostępna na messengerze od 9.00 do 10.00.
Lekcja 4 i 5: Do tej pory Scratch traktowaliśmy jako zabawę w programowanie. Dzisiejsze zadanie natomiast będzie wstępem do poważnego programowania - poznacie listy, wylosujemy liczby i zapiszemy je na liście, a potem wyszukamy największą i najmniejszą liczbę wśród wylosowanych liczb. Film przeprowadzi Was przez kolejne etapy pracy. Spróbujcie wykonać zadanie krok po kroku, zgodnie ze wskazówkami. Zapiszcie swój projekt. Jeśli komuś nie uda się od razu wykonać pracy do końca, proszę się nie martwić i wykonać zadanie etapami.
Pamiętajcie o zapisaniu projektu.
Powodzenia!
Lekcja 3: Pracujemy nadal nad projektem, który rozpoczęliście w minionym tygodniu.
Linki przesyłamy do 08.04.2020. Owocnej pracy.
Lekcja 2: W tym tygodniu proszę o stworzenie animacji albo gry o tematyce związanej z higieną pracy na komputerze. Mówiliśmy o tym niejednokrotnie na lekcji (i oczywiście stosowaliśmy się do zasad BHP), więc w ramach
przypomnienia proszę do 7 kwietnia stworzyć swój projekt (oczywiście w Scratch) o tej tematyce i przesłać do mnie link.
Lekcja 1: Na początek znajomy Scratch...
Stwórz swój projekt - ciekawą animację...
Arkusz kalkulacyjny
klasa VIII