Kto jest przedstawiony na zdjฤ™ciu? Dlaczego bohaterowie podajฤ… sobie rฤ™ce?
Opisz kolejne wydarzenia w "Zemล›cie".
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!
Jak wyglฤ…da i co robi Czeล›nik? - napisz 4 zdania na podstawie zdjฤ™ฤ‡ (samodzielnie).
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

zobacz

ekranizacjฤ™ -

 film na podstawie "Zemsty"

Geneza to przyczyna powstania. Genezฤ… "Zemsty" byล‚a kล‚รณtnia prawdziwych szlachcicรณw, ลผyjฤ…cych w XVII wieku w Odrzykoniu. Aleksander Fredro dowiedziaล‚ siฤ™ o niej, kiedy oลผeniล‚ siฤ™ z wล‚aล›cicielkฤ… tego zamku. Historia sporu szlachcicรณw tak mu siฤ™ spodobaล‚a, ลผe napisaล‚ o niej komediฤ™.

Poฤ‡wicz wnioskowanie na podstawie tekstu i obrazรณw.
LEKCJA 26-28

1. Przeczytaj tekst i odpowiedz w na pytania.

 

Podczas porannej rozmowy ze swoim sล‚ugฤ…, Dyndalskim, Czeล›nik Raptusiewicz mรณwi o swych planach maล‚ลผeล„skich. Pragnie poล›lubiฤ‡ Podstolinฤ™, wล‚aล›cicielkฤ™ znacznego majฤ…tku. Uwaลผa, ลผe jest ona lepszฤ… kandydatkฤ… na ลผonฤ™ niลผ mล‚oda Klara, z ktรณrฤ… wczeล›niej zamierzaล‚ siฤ™ oลผeniฤ‡. Dyndalski, sล‚uga Czeล›nika, przypomina swemu panu o jego chorobach, kiedy przychodzi Papkin. Czeล›nik postanawia go wysล‚aฤ‡ jako do Podstoliny. Opowiada Papkinowi o sฤ…siedzie z drugiej poล‚owy zamku, ktรณrym jest Rejent Milczek. Z nim Czeล›nik toczy ciฤ…gล‚e kล‚รณtnie, jedna z nich  dotyczy muru granicznego, dzielฤ…cego zamek na dwie czฤ™ล›ci.

 

  • Czeล›nik jest samotny, czy ma ลผonฤ™ i dzieci?
  • Z kim moลผe siฤ™ oลผeniฤ‡ Czeล›nik?
  • Kto jest starszy - Klara czy Podstolina?
  • Czy Podstolina miaล‚a mฤ™ลผa?
  • Czy Czeล›nik jest silny i zdrowy?
  • Jaka czฤ™ล›ฤ‡ zamku naleลผy do Czeล›nika?
  • Czy Czeล›nik ลผyje w zgodzie ze swoim sฤ…siadem?
  • Gdzie znajduje siฤ™ mur, o ktรณry toczy siฤ™ spรณr sฤ…siadรณw?

 

2. Dlaczego Wacล‚aw nie moลผe oลผeniฤ‡ siฤ™ z Klarฤ…? Odpowiedz, wiedzฤ…c, ลผe:

 

    I. Czeล›nik jest wrogiem Rejenta.  II. Rejent jest ojcem Wacล‚awa.  III. Czeล›nik jest opiekunem Klary.

 

3. Jak czujฤ… siฤ™ osoby przedstawione na zdjฤ™ciach?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Obejrzyj kolejne obrazki. Napisz krรณtkฤ… opowieล›ฤ‡ na ich podstawie - 5 zdaล„.

 

 

 

 

 

 

 

 

04-07.05.2020
Temat: Kiedy konflikt buduje muryโ€ฆ โ€žZemstaโ€ Aleksandra Fredry.
LEKCJA 10

Zaczynamy pracฤ™ z "Zemstฤ…" Aleksandra Fredry. Dziล› dowiesz siฤ™, jak zrodziล‚ siฤ™ pomysล‚

napisania "Zemsty". Obejrzysz zamek, ktรณry zostaล‚ opisany w dramacie.

 

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Przeczytaj  i obejrzyj informacje o autorze i jego dziele - podrฤ™cznik, s. 106-107

    - zobacz teลผ informacje o autorze komedii.

3. Jak powstaล‚a "Zemsta"?  Geneza, czyli przyczyna powstania "Zemsty" Aleksandra Fredry.

    - zobacz

4. Zapisz w zeszycie notatkฤ™:

 

 

 

 

5. Poszukaj w sล‚owniku wyrazรณw bliskoznacznych, jakimi wyrazami moลผesz zastฤ…piฤ‡ sล‚owo kล‚รณtnia.

    Synonimy  - przejdลบ do sล‚ownika.

    Zapisz je w zeszycie:   kล‚รณtnia, czyli  spรณr, waล›ล„, konflikt, scysja, awantura.

6. "Zemsta" opowiada o sporze dwรณch sฤ…siadรณw:  Czeล›nika i Rejenta, ktรณrzy  kล‚รณcili siฤ™ o ten zamek w Odrzykoniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.  Obejrzyj zdjฤ™cia i opisz, jak wyglฤ…da i zachowuje siฤ™ (co robi) Czeล›nik. WYลšLIJ do nauczyciela do 29.04.2020.

Sprawdzasz
poprawฤ™
prac
na swojej
stronie?

satyra -  utwรณr literacki, ktรณry oล›miesza wady i zachowanie ludzi, przedstawia rzeczywistoล›ฤ‡ w krzywym zwierciadle. Satyra poucza, ale nie czyni tego wprost.

Ignacy Krasicki ลผyล‚ w XVIII wieku. Twรณrca nazywany byล‚ โ€žksiฤ™ciem poetรณwโ€. Uwaลผaล‚, ลผe literatura ma wychowywaฤ‡ ludzi. W swoich utworach pokazywaล‚ ludzkie wady, ale uczyล‚, bawiฤ…c, dlatego tworzyล‚ ลผartobliwe (ล›mieszne) bajki i satyry.

bajka - krรณtki utwรณr wierszowany; opowieล›ฤ‡ o zwierzฤ™tach, ludziach lub przedmiotach, ktรณre majฤ… cechy ludzkie. Utwรณr zawiera naukฤ™ moralnฤ….

Obiady u krรณla Stasia

Ignacy Krasicki - bywalec

obiadรณw czwartkowych

Pokaz mody XVIII wieku

"Dyskoteki"  XVIII wieku

Modna kobieta w XVIII wieku

 Wiadomoล›ฤ‡
do
nauczyciela
Koniecznie zobacz
Temat: Ignacy Krasicki - twรณrca i jego sposoby na ludzkie wady.
28.04.2020
27.04.2020
LEKCJA 9
Co siฤ™ dzieje na tym zdjฤ™ciu? Napisz zdanie wielokrotnie zล‚oลผone.
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

Zrรณb dzisiaj coล›, czego innym siฤ™ nie chce,

a jutro bฤ™dziesz mieฤ‡ to,

czego inni pragnฤ…...

  Ania poszล‚a po wฤ™giel do grilla i przypadkiem zobaczyล‚a Michaล‚a, ktรณry  zaglฤ…daล‚ do

  garaลผu, bo chciaล‚ zobaczyฤ‡ wspaniaล‚y motocykl i pewnie chฤ™tnie by na niego wsiadล‚. 

  Jutro mamy zamiar zdobyฤ‡ szczyt.
  Musimy wyjล›ฤ‡ z bazy nieco wczeล›niej.
  Mamy przed sobฤ… dล‚ugฤ… i trudnฤ… drogฤ™.
  Prowadzi przez dล‚ugฤ… przeล‚ฤ™cz i wฤ…skie skalne ล›cieลผki.

    wielo+krotny = wiele razy, powtarzany kila razy

     Zadanie wielokrotnie zล‚oลผone to zdanie, ktรณre skล‚ada siฤ™

     z wiฤ™cej niลผ dwรณch zdaล„ pojedynczych.

Co oni robiฤ…?
Co im siฤ™ moลผe ล›niฤ‡?
Jak wyglฤ…da ล›piฤ…ca osoba lub zwierzฤ…tko?
Co mu siฤ™ ล›ni?
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

Nowy wyraz, ktรณry zostaล‚ stworzony np. przez pisarza

w utworze literackim (w ksiฤ…ลผce) to neologizm.

Bajdaล‚a
Rzeลบba Bajdaล‚y na Rynku Wodnym
w Zamoล›ciu.Podobno ten, kto go poklepie po ล‚ysienie,bฤ™dzie miaล‚ niezwykล‚e sny.
Temat: Wypowiedzenie wielokrotnie zล‚oลผone.
21.04.2020
LEKCJA 8

Wracamy do zdaล„ zล‚oลผonych. Wiesz, ลผe zdanie zล‚oลผone ma wiฤ™cej niลผ jedno orzeczenie,

a dziล› zajmiemy siฤ™ wypowiedziami trochฤ™ dล‚uลผszymi, bo zล‚oลผonymi przynajmniej

z trzech zdaล„...


1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Co to znaczy wielokrotnie? Zapisz w zeszycie:
    

 

 

 

 

 

3.  Wstaw odpowiednie poล‚ฤ…czenia (spรณjniki) pomiฤ™dzy kolejnymi czฤ™ล›ciami zdania. Caล‚e zdanie

     przepisz do zeszytu. Podkreล›l wstawione wyrazy. - przejdลบ

4.  Podane zdania pojedyncze przeksztaล‚ฤ‡ w jedno zdanie zล‚oลผone.Poล‚ฤ…cz zdania pojedyncze,

     wstawiajฤ…c kolejno spรณjniki: wiฤ™c, poniewaลผ, ktรณra. Utworzone zdanie  zapisz w zeszycie.

 

 

 

 

 

5. Poฤ‡wicz tworzenie zdaล„ wielokrotnie zล‚oลผonych - wykonaj ฤ‡w. 5 i 6, s. 44 w zeszycie ฤ‡wiczeล„.

6. Poล‚ฤ…cz zdania pojedyncze (skล‚adowe) w jedno wielokrotnie zล‚oลผone. Przepisz je do zeszytu.

    - przejdลบ do zadania.

7. Podziel zdanie wielokrotnie zล‚oลผone na kilka zdaล„ pojedynczych, usuล„ ล‚ฤ…czniki (spรณjniki), wstaw

    duลผe litery na poczฤ…tku i kropki na koล„cu powstaล‚ych zdaล„.

 

 

 

 

 

8. Obejrzyj filmik o zdaniach wielokrotnie zล‚oลผonych - zobacz.

9. Samodzielnie napisz jedno zdanie wielokrotnie zล‚oลผone

   o tym, co widzisz na zdjฤ™ciu obok.

Temat: Co siฤ™ moลผe zdarzyฤ‡, gdy ล›pisz? "Dusioล‚ek" Bolesล‚awa Leล›miana.
20.04.2020
LEKCJA 7

Co siฤ™ moลผe wydarzyฤ‡, gdy ล›pisz? Sprawdzimy na dzisiejszej lekcji...

 

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Pamiฤ™tasz, co Ci siฤ™ dzisiaj ล›niล‚o? Opisz w zeszycie swรณj sen. Zacznij od sล‚รณw:

    Dziล› w nocy zobaczyล‚em we ล›nie...

3. Przeczytaj z mamฤ… lub tatฤ… utwรณr "Dusioล‚ek"  Bolesล‚awa  Leล›miana, podrฤ™cznik, s. 218,

    moลผesz go teลผ posล‚uchaฤ‡  -  czyta  Boลผena Adamek lub Adam Ferency.

4. Z pomocฤ… mamy lub taty opowiedz, o czym mรณwi utwรณr. Odpowiedz w zeszycie na pytania:

  • Jak miaล‚ na imiฤ™ bohater, ktรณry wฤ™drowaล‚ po ล›wiecie?
  • Jaka byล‚a pogoda, kiedy szedล‚?
  • Kiedy pojawiล‚ siฤ™ Dusioล‚ek?
  • Dusioล‚ek byล‚ miล‚y czy nieprzyjemny? Dlaczego tak sฤ…dzisz?

5Zapisz w zeszycie od jakiego wyrazu pochodzi wyraz Dusioล‚ek -> dusiฤ‡.

     Zapisz teลผ notatkฤ™:

 

 

 

 

 

6. Utwรณrz neologizm od sล‚รณw wedล‚ug wzoru: mieszaฤ‡ -> mieszoล‚ek

       ล›ciskaฤ‡ -> .....................           przyล›niฤ‡ -> ................................

 

7. Wybierz jedno ze zdjฤ™ฤ‡ obok i samodzielnie odpowiedz na pytania:

Logowanie do strony ucznia

Logowanie do strony ucznia

fotoreportaลผe na podstawie wiersza

Dla ciekawych

Temat: Oblicza ojczyzny w wierszu Tadeusza Rรณลผewicza.

Jakฤ… twarz ma ojczyzna? Czy tylko jednฤ…, czy jest ich wiele?

Dziล› poznasz wiersz Tadeusza Rรณลผewicza, ktรณry o tym mรณwi.

 

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Zapisz w zeszycie kilka elementรณw (miejsca, dลบwiฤ™ki, zapachy), z ktรณrymi

    kojarzy Ci siฤ™ ojczyzna - Polska.

3. Przeczytaj wiersz "oblicze ojczyzny" - podrฤ™cznik, s. 174.

4. O jakich miejscach w ojczyลบnie mรณwi poeta? - napisz w zeszycie.

5. Obejrzyj film o tym, czym jest krajobraz - zobacz.

6. Zobacz  krajobrazy Polski od gรณr do morza - przejdลบ.

7. Co widzisz na zdjฤ™ciach obok? Napisz po dwa zdania rozwiniฤ™te

   o kaลผdym z nich. Proszฤ™,  byล› zrobiล‚ to bez pomocy mamy - potem naciล›nij Wyล›lij.

 

Zdjฤ™cie 1
Zdjฤ™cie 2
Zdjฤ™cie 3
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!
Jakie imiona majฤ… mล‚odzi Polacy, bohaterowie tekstu?
Gdzie teraz mieszkajฤ…?
Kim byli (z jakich krajรณw pochodzili) rodzice Moniki?
Gdzie urodziล‚a siฤ™ Veronica?
Dlaczego Veronica uwaลผa siฤ™ za Polkฤ™?
Jak wyglฤ…daล‚a Polska, kiedy opuszczali jฤ… rodzice Pauli?
Jakie miejsce w Polsce chciaล‚byล› pokazaฤ‡ Austriakowi, ktรณry przyjechaล‚by do naszego kraju?
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

Wielkanocne pisanki

Polskie tradycje

Jak wyglฤ…dajฤ…

bohaterowie artykuล‚u?

06.04.2020

Temat: Jestem Polakiem - "Odkrywanie polskoล›ci".

LEKCJA 5

Zobacz
Dla ciekawych

Dziล› porozmawiamy o polskoล›ci. Co to znaczy, ลผe jesteล› Polakiem?

Z czego moลผesz byฤ‡ dumny jako Polak...

 

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Znajdลบ na zdjฤ™ciu obok flagฤ™ Polski.

3. Czy poznajesz jeszcze innฤ… flagฤ™? Jakฤ…?

4. Wyraz polskoล›ฤ‡ pochodzi od sล‚owa Polska. Napisz w zeszycie:

    Polska -> polskoล›ฤ‡, czyli nasza kultura, zwyczaje, tradycje,

                    historia, jฤ™zyk, wspรณlni przodkowie.

5. Przypomnij sobie (przeczytaj w zeszycie) znaczenie sล‚owa emigrant, emigracja.

    Ktรณry bohater z omawianej w tym roku lektury byล‚ emigrantem?

    Dlaczego wyjechaล‚ z Polski?

6. Przeczytaj fragmenty tekstu M. Marszaล‚kowskiej - podrฤ™cznik, s. 171-172.

7. Sprawdลบ, co zrozumiaล‚eล› - odpowiedz na pytania:

Zaล‚ฤ…cz zdjฤ™cie notatki i wyล›lij.
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

Reduta Ordona

obecnie

Julian Konstanty Ordon - dowรณdca fortu  na warszawskiej Woli we wrzeล›niu 1831 roku. Mickiewicz poznaล‚ historiฤ™ bohaterskiej obrony reduty i w 1832 roku napisaล‚ utwรณr poล›wiฤ™cony Ordonowi i jego walce z Moskalami (Rosjanami) w czasie powstania listopadowego.

07.04.2020

LEKCJA 6

30.03.2020

31.03.2020

Dowiedz siฤ™ wiฤ™cej
Temat: O czym opowiada adiutant? "Reduta Ordona".
LEKCJA 4
O czym jest wiersz "ลšmierฤ‡ Puล‚kownika"?
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

Jak wyglฤ…daล‚a Emilia Plater

Ilu zoล‚nierzy towarzyszyล‚o Puล‚kownikowi

Dowiedz siฤ™ wiฤ™cej
Temat: Kim byล‚ Puล‚kownik z utworu Adama Mickiewicza?

1. Przypomnij sobie bohaterkฤ™ utworu poznanego na poprzedniej lekcji

    i sprawdลบ, co zapamiฤ™taล‚eล›. (zadanie nieobowiฤ…zkowe)

2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

3. Przeczytaj streszczenie utworu "Reduta Ordona" oraz informacje znajdujฤ…ce siฤ™

    pod zdjฤ™ciem i Ciekawostkฤ™, podrฤ™cznik, s. 161.

4. Zobacz, co to jest reduta? - sprawdลบ.

5. Odpowiedz w zeszycie na na pytania:

  • Kto z kim walczyล‚?
  • Gdzie rozegraล‚a siฤ™ bitwa?
  • Kto byล‚ dowรณdcฤ… Polakรณw?
  • Dlaczego Polacy walczyli z Rosjanami (Moskalami)?
  • Ile armat mieli Polacy, a ile Rosjanie?
  • Kto miaล‚ wiฤ™ksze szanse, ลผeby wygraฤ‡ walkฤ™? Dlaczego?
  • Czym siฤ™ zakoล„czyล‚a obrona fortu (reduty)?

6. Zrรณb zdjฤ™cie notatki w zeszycie i przyล›lij do mnie.

    Poproล› o pomoc mamฤ™ lub tatฤ™.

 

 

 

 

 

 

7. Obejrzyj zdjฤ™cie obok, powiedz, co na nim widzisz.

Dziล› poznasz kolejny utwรณr Adama Mickiewicza - "ลšmierฤ‡ Puล‚kownika". Dowiesz siฤ™,

kim byล‚ tytuล‚owy Puล‚kownik i jak zostaล‚ przedstawiony w utworze literackim.

1. Przypomnij, co wiesz o Mickiewiczu i jakie dzieล‚a tego twรณrcy juลผ znasz

    - sprawdลบ, co pamiฤ™tasz. Wypeล‚nij quiz, na koล„cu wpisz imiฤ™ i nr w dzienniku.

2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

3. Przeczytaj  tekst "ลšmierฤ‡ Puล‚kownika" w podrฤ™czniku, s. 154.

4. Poszukaj w internecie informacji, kim jest puล‚kownik.

5. Odpowiedz w zeszycie na pytania:

  • Kto leลผy w chacie leล›nika?
  • Jak siฤ™ zachowuje Puล‚kownik przed ล›mierciฤ…?
  • Kto do niego przychodzi?
  • Jak reagujฤ… ลผoล‚nierze i ludzie na wieล›ฤ‡ o ล›mierci wodza (puล‚kownika)?

6. Przeczytaj informacjฤ™ dotyczฤ…cฤ… Emilii Plater i ustal, ktรณre fakty (wydarzenia) z ลผycia

    bohaterki wykorzystaล‚ poeta (pojawiล‚y siฤ™ w wierszu)? - sprawdลบ.

7. Zapisz w zeszycie notatkฤ™ z lekcji - zobacz notatkฤ™.

8. Napisz trzy zdania, o czym jest wiersz Mickiewicza i WYลšLIJ do nauczyciela.

LEKCJA 3

Lubiฤ™ warzywa i zdrowo siฤ™ odลผywiam.

oraz
albo
lecz
dlatego
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

PAMIฤ˜TAJ

Zdania wspรณล‚rzฤ™dnie zล‚oลผone majฤ… przynajmniej dwa orzeczenia i sฤ… poล‚ฤ…czone takimi spรณjnikami:

      i, oraz, ale, albo, lub, jednak, wiฤ™c, zatem, toteลผ, a,

      czy, natomiast, zaล›, lecz, dlatego.

 

Kolejne zdania mogฤ… teลผ byฤ‡ tylko oddzielone przecinkiem.

 

Np. Spadล‚ ล›nieg, wiฤ™c moลผna ulepiฤ‡ baล‚wana.

       W wolnym czasie oglฤ…dam filmy, sล‚ucham muzyki i czytam ksiฤ…ลผki.

       Mogฤ™ dostaฤ‡ nowy rower albo grฤ™ komputerowฤ….

Temat: Zdania zล‚oลผone wspรณล‚rzฤ™dnie - przypomnienie
             i uzupeล‚nienie wiadomoล›ci.
24.03.2020
LEKCJA 2

informatyka

NAUCZANIE
INDYWIDUALNE

23.03.2020

10

9

7

8

6

4

5

3

2

1

jฤ™zyk polski
lekcja

             PAMIฤ˜TAJ

 

  • Zdanie pojedyncze ma tylko jedno orzeczenie,

czyli czasownik odmieniony przez osobฤ™,

 

np. Maล‚y kotek (co zrobiล‚?) schowaล‚ siฤ™ pod kocem.

 

 

  • Zdanie zล‚oลผone ma dwa lub wiฤ™cej orzeczeล„,

 

np. Maล‚y kotek (co zrobiล‚?) schowaล‚ siฤ™ pod kocem i cichutko (co robi?) miauczy.

Odpowiedz caล‚ym zdaniem: Jak nazywa siฤ™ to zwierzฤ…tko?
Napisz dwa zdania pojedyncze o tym, jak wyglฤ…da to zwierzฤ…tko?
Napisz jedno zdanie zล‚oลผone o tym, co robi zwierzฤ…tko?
Wyล›lij
Wyล›lij
Formularz zostaล‚ wysล‚any โ€” dziฤ™kujemy.
Proszฤ™ wypeล‚niฤ‡ wszystkie wymagane pola!

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Przypomnij sobie wiadomoล›ci o zdaniu pojedynczym.

    Zapisz w zeszycie notatkฤ™:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Wykonaj online (na komputerze) ฤ‡wiczenie 1, 2 i 4 ze strony epodreczniki.pl - przejdลบ do ฤ‡wiczeล„.

4. Napisz w zeszycie dwa zdania pojedyncze: jedno o Balladynie, a drugie o latarniku Skawiล„skim.

5. Odpowiedz na pytania obok zdjฤ™cia. Odpowiedzi wpisz na biaล‚ym polu. Jak skoล„czysz pisaฤ‡,  jeden raz kliknij WYลšLIJ.

 

 
 Pytanie do
nauczyciela
Klasa 7b   
Temat: Zdania pojedyncze i zล‚oลผone.
 LEKCJA 1

strona gล‚รณwna

1. Pamiฤ™tasz, jak dzielimy zdania? - wykonaj ฤ‡wiczenie.

2. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

3. Dziล› poฤ‡wiczysz rozrรณลผnianie zdaล„ wspรณล‚rzฤ™dnie zล‚oลผonych. Przeczytaj informacje

    dotyczฤ…ce tych zdaล„ - podrฤ™cznik, s. 195.

4. Zapisz w zeszycie poniลผszฤ… notatkฤ™.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Jakimi spรณjnikami poล‚ฤ…czymy te zdania?  - przejdลบ do zadania.

6. Wykonaj ฤ‡wiczenie 3 i 4, s. 32  w zeszycie ฤ‡wiczeล„. Wpisz do zdania odpowiednie spรณjniki z ramki.

7. Wykonaj ฤ‡wiczenie  4, s. 32  w zeszycie ฤ‡wiczeล„.

8. Uล‚รณลผ zdania zล‚oลผone z podanymi spรณjnikami. Jak wykonasz zadanie, kliknij WYลšLIJ.

Dzisiaj przypomnimy sobie wiadomoล›ci o znanych bajkach  i ich twรณrcy...

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.

2. Przeczytaj informacje w podrฤ™czniku, s. 98-99, napisz w zeszycie notatkฤ™:

 

 

 

 

 

3. Te utwory Krasickiego znasz - to krรณtkie bajki oล›mieszajฤ…ce ludzkie wady.

     Posล‚uchaj jednej z bajek lub jฤ… przeczytaj i wykonaj zadania - zadanie 1zadanie 2.

4. Sprawdลบ, czy pamiฤ™tasz, jakie cechy ma bajka. Zapisz w zeszycie notatkฤ™:

 

 

 

 

 

5. Ignacy Krasicki jest teลผ autorem utworรณw zwanych satyrami.

    Posล‚uchaj  lub poczytaj o jednej z nich - "ลปona modna".

6. Wydarzenia przedstawione w utworze "ลปona modna"- wykonaj ฤ‡wiczenie,

    uล‚รณลผ plan wydarzeล„.

7. Jakie cechy mieli bohaterowie utworu Ignacego Krasickiego - pogrupuj je.

8. Czym jest satyra? Zapisz wyjaล›nienie w zeszycie.