UWAGA
Możesz narysować komiks w programie graficznym.
Zapisz go i pokaż kolegom oraz nauczycielowi.
kadr - jeden rysunek (ramka) w komiksie
pasek komiksowy - kilka kadrów ułożonych w jednym rzędzie, seria obrazków
Temat: Stworzyć komiks! Ale jak?
Dzisiejsze zajęcia będą lekcją w szkole komiksu. Pamiętacie, czego uczyli się
Kajko i Kokosz w szkole latania? A jak myślicie, czego Wy nauczycie się w szkole
komiksu?
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przypomnij sobie, z czego składa się komiks i jak wyglądają chmurki, w których
pojawia się teskt na kadrach komiksu.. Zapisz w zeszycie:
3. Zastanów się, jaką historię w obrazkach chciałbyś stworzyć - wymyśl jej bohatera, wyobraź sobie, jak wygląda
w różnych pozach i sytuacjach.
4. Co się mogło przydarzyć Twojemu bohaterowi? Zastanów się, jak to pokazać na trzech lub czterech
obrazkach komiksowych (kadrach).
5. Zobacz film "Jak narysować komiks?"
6. Przygotuj kartkę A4, kredki lub mazaki i zamień swój pomysł w komiks. Jeśli trudno Ci było wymyślić
swoją historię, możesz narysować ją razem z Jadźką z filmu - karta pracy.
7. Proszę, abyś wykonał zadanie, zrobił zdjęcie swojego komiksu i przesłał do nauczyciela.
Na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie, jak sporządzać plan wydarzeń oraz
jaka jest różnica między zdaniem a równoważnikiem zdania. Opiszemy też krótko
bohaterów komiksu "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Pamiętasz, czym różni się zdanie od równoważnika zdania? Jak rozpoznać,
z jakim typem wypowiedzi masz do czynienia?
Sprawdź się - wykonaj ćwiczenie online.
3. Przed Tobą rozsypane wydarzenia z dwóch planów: punkty jednego z nich
miały postać zdań, a drugi był zbudowany z równoważników zdań.
Pogrupuj wydarzenia. Zmień zdania na równoważniki zdań.
4. Ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności - zapisz w zeszycie plan wydarzeń.
5. Teraz zajmij się głównymi bohaterami komiksu - wykonaj ćwiczenie i zapisz w zeszycie krótkie notatki o każdym z nich
6. W komiksie poznajemy też zbójcerzy. Kim są? Jak myślisz, skąd pochodzi nazwa zbójcerze?
............................ + ............................. = zbójcerze
Humor w utworze literackim (w komiksie) może przejawiać
się w żartobliwym charakterze sytuacji, śmieszności postaci
lub słów, które wypowiadają bohaterowie.
W razie potrzeby
skorzystaj z pomocy.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Temat: Humor w "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
Dziś zastanowimy się, czy komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" może nas śmieszyć.
Które momenty są śmieszne i dlaczego...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Zastanów się, czym jest humor i jaki można mieć humor.
Wyjaśnij w zeszycie związki frazeologiczne:
wisielczy humor - ......
czarny humor - ......
szampański humor - ......
3. Według słownika humor to umiejętność życzliwego dostrzegania śmiesznych stron w sytuacjach,
zdarzeniach albo ludziach. Co może nas śmieszyć w lekturze? Zobacz kadry (pojedyncze obrazki) komiksu
i odpowiedz, czy śmieszny jest język postaci (słowa), ich zachowanie, czy sytuacje, które są udziałem bohaterów.
4. Przerysuj do zeszytu tabelę i uzupełnij ją.
kadr | wydarzenie | element humorystyczny |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 |
5. Zapisz pod tabelą w zeszycie:
Temat: Nauka w szkole latania.
Pora rozpocząć wraz z Mirmiłem naukę latania... Zobaczymy, jak poszło kasztelanowi
zgłębienie tej niełatwej sztuki. Sami też wymyślicie latający pojazd i paliwo, którego
będzie potrzebował...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przypomnij sobie, dlaczego kasztelan zapragnął nauczyć się latać. Kto go do tego
skłonił i dlaczego. Przepisz do zeszytu uzupełniony tekst:
Krwawy Hegemon nie mógł ...................., gdy przebywali w nim ............................, dlatego
wymyślił podstęp, jak się ich pozbyć. Przebrał się za ................................., wszedł na dwór
Mirmiła i opowiedział, że miał dla niego ....................., ale go utracił. Kasztelan wyobraził sobie
jak ................. i zapragnął ...................... .
3. Narysuj w zeszycie trzy rysunki (mogą być schematyczne) dotyczące kolejnych etapów
nauki latania, zaczynając od spotkania z ciotką Jagą.
4. Pamiętasz, jakie przedmioty służyły do latania bohaterom komiksu? Czego potrzebowali
oprócz latającego przedmiotu? Wymyśl własny środek powietrznego transportu.
Opisz go w zeszycie według poniższych punktów (możesz wydrukować kartę pracy
i uzupełnioną wkleić pod dzisiejszą lekcją) - karta pracy.
Temat: Tworzymy plan wydarzeń przedstawionych w "Szkole latania".
ZOBACZ TAKŻE
Temat: Jakie wydarzenia zostały przedstawione w komiksie "Szkoła latania"?
Dziś czas na poznanie przebiegu wydarzeń w komiksie, wiecie już, jak go czytać, co
zostało umieszczone w dymkach o różnych kształtach, więc pora na poznanie wydarzeń...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Na początek przypomnienie odmiany przez przypadki - przypomnij sobie kolejne
przypadki i odmień przez nie w liczbie pojedynczej i mnogiej tytuł komiksu, czyli
szkoła latania - możesz sprawdzić, czy zrobiłeś to poprawnie.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA
3. Zanim zaczniesz czytać komiks, przygotuj kartkę i długopis. W czasie czytania notuj
w punktach najważniejsze wydarzenia.
4. W dowolnej formie sporządź informację o przedmiotach służących do latania, które
pojawiły się w komiksie (może to być tekst, schemat, rysunek).
5. Jeśli natrafisz w komiksie na wyrazy naśladujące dźwięki - zapisz kilka na kartce.
6. Możesz również zanotować kilka sytuacji, które uważasz za zabawne.
ZACZNIJ CZYTAĆ - otwórz komiks --> Oczywiście nie musisz przeczytać całego komiksu dzisiaj.
Proszę, by zrobić to do wtorku
Temat: Komiks, czyli historia w obrazkach, ale w jakich?
Janusz Chriska "Kajko i Kokosz. Szkoła latania"
Poznaliście znanego polskiego autora komiksów - Janusza Christę. Na dzisiejszej lekcji
spotkanie z jego komiksem. Sprawdzimy, jak zbudowany jest komiks, z jakich elementów
się składa, jakie kształty mogą mieć dymki (ramki), w których autor umieszcza teksty.
"Obejrzymy" pod tym kątem komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Obejrzyj komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania". Zobacz, jak wyglądają kolejne paski
opowieści. W jaki sposób autor wprowadza tekst? Ustal, do czego służą różne kształty
dymków - otwórz komiks.
3. Przerysuj dymki do zeszytu jeden pod drugim, a z boku napisz, jaki typ wypowiedzi
pojawia się w nich najczęściej - wykonaj ćwiczenie.
4. Przyjrzyj się głównym bohaterom - opisz krótko (1-2 zdania) wygląd Kajka i Kokosza.
5. Zabaw się w rysownika komiksów i narysuj jednego z bohaterów. Skorzystaj z pomocy - rysowanie Kokosza i Kajka.
6. Przeczytaj informacje o komiksie "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" - podręcznik, s. 306,
żeby poznać innych bohaterów oraz ciekawostkę dotyczącą komiksu Janusza Christy.
KONIECZNIE ZOBACZ
DLA SPOSTRZEGAWCZYCH
Wywiad - rozmowa między dwiema osobami lub osobą prowadzącą i grupą osób, podczas
której osoba prowadząca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania określonych informacji.
Temat: Początki Kajtka i Koka – wywiad z Januszem Christą.
Dzisiaj poznacie autora serii obrazkowych opowieści "Kajko i Kokosz".
Dowiecie się też, jak i kiedy "narodzili" się bohaterowie tego komiksu...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Znasz bohaterów kilku komiksowych serii, między innymi Kajka i Kokosza,
których powołał do życia Janusz Christa. Warto poznać twórcę lubianych postaci
- przejdź do informacji, musisz je ułożyć w logiczną (sensowną) całość.
3. Zapisz w zeszycie pod tematem lekcji notatkę:
Janusz Christa to jeden z najsławniejszych polskich twórców komiksu. Stworzył
postacie Kajtka i Koka oraz Kajka i Kokosza. Narysował 4700 komiksowych pasków.
4. Teraz dowiedz się, jak w głowie rysownika rodzą się pomysły stworzenia
komiksowych postaci i opowieści. Przeczytaj fragmenty wywiadu z Januszem
Christą - podręcznik, s. 314.Odpowiedz ustnie (w myśli) na pytania:
5. Teraz sprawdź, jak wygląda tekst wywiadu. Dzięki czemu odróżniasz wypowiedzi
Janusza Christy od słów dziennikarki? Zapisz w zeszycie, czym jest wywiad.
6. Co (według Janusza Christy) powinieneś robić, żeby zostać autorem komiksów? Zapisz w zeszycie trzy rady dla
początkującego twórcy historii obrazkowych. Użyj w nich wybranych słów spośród poniższych:
starannie, cierpliwie, dokładnie, wielokrotnie, systematycznie, zabawnie, humorystycznie, bardzo dużo, wytrwale.
Humor w utworze literackim (w komiksie) może przejawiać
się w żartobliwym charakterze sytuacji, śmieszności postaci
lub słów, które wypowiadają bohaterowie.
W razie potrzeby
zajrzyj do słownika.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
ZOBACZ TAKŻE
KONIECZNIE ZOBACZ
DLA SPOSTRZEGAWCZYCH
Wywiad - rozmowa między dwiema osobami lub osobą prowadzącą i grupą osób, podczas
której osoba prowadząca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania określonych informacji.
Temat: Humor w "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
Temat: Nauka w szkole latania.
Pora rozpocząć wraz z Mirmiłem naukę latania... Zobaczymy, jak poszło kasztelanowi
zgłębienie tej niełatwej sztuki. Sami też wymyślicie latający pojazd i paliwo, którego
będzie potrzebował...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przypomnij sobie, dlaczego kasztelan zapragnął nauczyć się latać. Kto go do tego
skłonił i dlaczego. Przepisz do zeszytu uzupełniony tekst:
Krwawy Hegemon nie mógł ...................., gdy przebywali w nim ............................, dlatego
wymyślił podstęp, jak się ich pozbyć. Przebrał się za ................................., wszedł na dwór
Mirmiła i opowiedział, że miał dla niego ....................., ale go utracił. Kasztelan wyobraził sobie
jak ................. i zapragnął ...................... .
3. Narysuj w zeszycie trzy rysunki (mogą być schematyczne) dotyczące kolejnych etapów
nauki latania, zaczynając od spotkania z ciotką Jagą.
4. Pamiętasz, jakie przedmioty służyły do latania bohaterom komiksu? Czego potrzebowali
oprócz latającego przedmiotu? Wymyśl własny środek powietrznego transportu.
Opisz go w zeszycie według poniższych punktów (możesz wydrukować kartę pracy
i uzupełnioną wkleić pod dzisiejszą lekcją) - karta pracy.
Temat: Tworzymy plan wydarzeń przedstawionych w "Szkole latania".
Na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie, jak sporządzać plan wydarzeń oraz
jaka jest różnica między zdaniem a równoważnikiem zdania. Opiszemy też krótko
bohaterów komiksu "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Pamiętasz, czym różni się zdanie od równoważnika zdania? Jak rozpoznać,
z jakim typem wypowiedzi masz do czynienia?
Sprawdź się - wykonaj ćwiczenie online.
3. Przed Tobą rozsypane wydarzenia z dwóch planów: punkty jednego z nich
miały postać zdań, a drugi był zbudowany z równoważników zdań.
Pogrupuj wydarzenia. Zmień zdania na równoważniki zdań.
4. Ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności - zapisz w zeszycie plan wydarzeń.
5. Teraz zajmij się głównymi bohaterami komiksu - wykonaj ćwiczenie i zapisz w zeszycie krótkie notatki o każdym z nich
6. W komiksie poznajemy też zbójcerzy. Kim są? Jak myślisz, skąd pochodzi nazwa zbójcerze?
............................ + ............................. = zbójcerze
Temat: Jakie wydarzenia zostały przedstawione w komiksie "Szkoła latania"?
Dziś czas na poznanie przebiegu wydarzeń w komiksie, wiecie już, jak go czytać, co
zostało umieszczone w dymkach o różnych kształtach, więc pora na poznanie wydarzeń...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Na początek przypomnienie odmiany przez przypadki - przypomnij sobie kolejne
przypadki i odmień przez nie w liczbie pojedynczej i mnogiej tytuł komiksu, czyli
szkoła latania - możesz sprawdzić, czy zrobiłeś to poprawnie.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA
3. Zanim zaczniesz czytać komiks, przygotuj kartkę i długopis. W czasie czytania notuj
w punktach najważniejsze wydarzenia.
4. W dowolnej formie sporządź informację o przedmiotach służących do latania, które
pojawiły się w komiksie (może to być tekst, schemat, rysunek).
5. Jeśli natrafisz w komiksie na wyrazy naśladujące dźwięki - zapisz kilka na kartce.
6. Możesz również zanotować kilka sytuacji, które uważasz za zabawne.
ZACZNIJ CZYTAĆ - otwórz komiks --> Oczywiście nie musisz przeczytać całego komiksu dzisiaj.
Proszę, by zrobić to do wtorku
Temat: Komiks, czyli historia w obrazkach, ale w jakich?
Janusz Chriska "Kajko i Kokosz. Szkoła latania"
Poznaliście znanego polskiego autora komiksów - Janusza Christę. Na dzisiejszej lekcji
spotkanie z jego komiksem. Sprawdzimy, jak zbudowany jest komiks, z jakich elementów
się składa, jakie kształty mogą mieć dymki (ramki), w których autor umieszcza teksty.
"Obejrzymy" pod tym kątem komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Obejrzyj komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania". Zobacz, jak wyglądają kolejne paski
opowieści. W jaki sposób autor wprowadza tekst? Ustal, do czego służą różne kształty
dymków - otwórz komiks.
3. Przerysuj dymki do zeszytu jeden pod drugim, a z boku napisz, jaki typ wypowiedzi
pojawia się w nich najczęściej - wykonaj ćwiczenie.
4. Przyjrzyj się głównym bohaterom - opisz krótko (1-2 zdania) wygląd Kajka i Kokosza.
5. Zabaw się w rysownika komiksów i narysuj jednego z bohaterów. Skorzystaj z pomocy - rysowanie Koksza i Kajka.
6. Przeczytaj informacje o komiksie "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" - podręcznik, s. 306,
żeby poznać innych bohaterów oraz ciekawostkę dotyczącą komiksu Janusza Christy.
Temat: Początki Kajtka i Koka – wywiad z Januszem Christą.
Dzisiaj poznacie autora serii obrazkowych opowieści "Kajko i Kokosz".
Dowiecie się też, jak i kiedy "narodzili" się bohaterowie tego komiksu...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Znasz bohaterów kilku komiksowych serii, między innymi Kajka i Kokosza,
których powołał do życia Janusz Christa. Warto poznać twórcę lubianych postaci
- przejdź do informacji, musisz je ułożyć w logiczną (sensowną) całość.
3. Zapisz w zeszycie pod tematem lekcji notatkę:
Janusz Christa to jeden z najsławniejszych polskich twórców komiksu. Stworzył
postacie Kajtka i Koka oraz Kajka i Kokosza. Narysował 4700 komiksowych pasków.
4. Teraz dowiedz się, jak w głowie rysownika rodzą się pomysły stworzenia
komiksowych postaci i opowieści. Przeczytaj fragmenty wywiadu z Januszem
Christą - podręcznik, s. 314.Odpowiedz ustnie (w myśli) na pytania:
5. Teraz sprawdź, jak wygląda tekst wywiadu. Dzięki czemu odróżniasz wypowiedzi
Janusza Christy od słów dziennikarki? Zapisz w zeszycie, czym jest wywiad.
6. Co (według Janusza Christy) powinieneś robić, żeby zostać autorem komiksów? Zapisz w zeszycie trzy rady dla
początkującego twórcy historii obrazkowych. Użyj w nich wybranych słów spośród poniższych:
starannie, cierpliwie, dokładnie, wielokrotnie, systematycznie, zabawnie, humorystycznie, bardzo dużo, wytrwale.
Humor w utworze literackim (w komiksie) może przejawiać
się w żartobliwym charakterze sytuacji, śmieszności postaci
lub słów, które wypowiadają bohaterowie.
W razie potrzeby
zajrzyj do słownika.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
ZOBACZ TAKŻE
KONIECZNIE ZOBACZ
DLA SPOSTRZEGAWCZYCH
Wywiad - rozmowa między dwiema osobami lub osobą prowadzącą i grupą osób, podczas
której osoba prowadząca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania określonych informacji.
Temat: Humor w "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
Temat: Nauka w szkole latania.
Pora rozpocząć wraz z Mirmiłem naukę latania... Zobaczymy, jak poszło kasztelanowi
zgłębienie tej niełatwej sztuki. Sami też wymyślicie latający pojazd i paliwo, którego
będzie potrzebował...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przypomnij sobie, dlaczego kasztelan zapragnął nauczyć się latać. Kto go do tego
skłonił i dlaczego. Przepisz do zeszytu uzupełniony tekst:
Krwawy Hegemon nie mógł ...................., gdy przebywali w nim ............................, dlatego
wymyślił podstęp, jak się ich pozbyć. Przebrał się za ................................., wszedł na dwór
Mirmiła i opowiedział, że miał dla niego ....................., ale go utracił. Kasztelan wyobraził sobie
jak ................. i zapragnął ...................... .
3. Narysuj w zeszycie trzy rysunki (mogą być schematyczne) dotyczące kolejnych etapów
nauki latania, zaczynając od spotkania z ciotką Jagą.
4. Pamiętasz, jakie przedmioty służyły do latania bohaterom komiksu? Czego potrzebowali
oprócz latającego przedmiotu? Wymyśl własny środek powietrznego transportu.
Opisz go w zeszycie według poniższych punktów (możesz wydrukować kartę pracy
i uzupełnioną wkleić pod dzisiejszą lekcją) - karta pracy.
Temat: Tworzymy plan wydarzeń przedstawionych w "Szkole latania".
Na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie, jak sporządzać plan wydarzeń oraz
jaka jest różnica między zdaniem a równoważnikiem zdania. Opiszemy też krótko
bohaterów komiksu "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Pamiętasz, czym różni się zdanie od równoważnika zdania? Jak rozpoznać,
z jakim typem wypowiedzi masz do czynienia?
Sprawdź się - wykonaj ćwiczenie online.
3. Przed Tobą rozsypane wydarzenia z dwóch planów: punkty jednego z nich
miały postać zdań, a drugi był zbudowany z równoważników zdań.
Pogrupuj wydarzenia. Zmień zdania na równoważniki zdań.
4. Ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności - zapisz w zeszycie plan wydarzeń.
5. Teraz zajmij się głównymi bohaterami komiksu - wykonaj ćwiczenie i zapisz w zeszycie krótkie notatki o każdym z nich
6. W komiksie poznajemy też zbójcerzy. Kim są? Jak myślisz, skąd pochodzi nazwa zbójcerze?
............................ + ............................. = zbójcerze
Temat: Jakie wydarzenia zostały przedstawione w komiksie "Szkoła latania"?
Dziś czas na poznanie przebiegu wydarzeń w komiksie, wiecie już, jak go czytać, co
zostało umieszczone w dymkach o różnych kształtach, więc pora na poznanie wydarzeń...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Na początek przypomnienie odmiany przez przypadki - przypomnij sobie kolejne
przypadki i odmień przez nie w liczbie pojedynczej i mnogiej tytuł komiksu, czyli
szkoła latania - możesz sprawdzić, czy zrobiłeś to poprawnie.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA
3. Zanim zaczniesz czytać komiks, przygotuj kartkę i długopis. W czasie czytania notuj
w punktach najważniejsze wydarzenia.
4. W dowolnej formie sporządź informację o przedmiotach służących do latania, które
pojawiły się w komiksie (może to być tekst, schemat, rysunek).
5. Jeśli natrafisz w komiksie na wyrazy naśladujące dźwięki - zapisz kilka na kartce.
6. Możesz również zanotować kilka sytuacji, które uważasz za zabawne.
ZACZNIJ CZYTAĆ - otwórz komiks --> Oczywiście nie musisz przeczytać całego komiksu dzisiaj.
Proszę, by zrobić to do wtorku
Temat: Komiks, czyli historia w obrazkach, ale w jakich?
Janusz Chriska "Kajko i Kokosz. Szkoła latania"
Poznaliście znanego polskiego autora komiksów - Janusza Christę. Na dzisiejszej lekcji
spotkanie z jego komiksem. Sprawdzimy, jak zbudowany jest komiks, z jakich elementów
się składa, jakie kształty mogą mieć dymki (ramki), w których autor umieszcza teksty.
"Obejrzymy" pod tym kątem komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Obejrzyj komiks "Kajko i Kokosz. Szkoła latania". Zobacz, jak wyglądają kolejne paski
opowieści. W jaki sposób autor wprowadza tekst? Ustal, do czego służą różne kształty
dymków - otwórz komiks.
3. Przerysuj dymki do zeszytu jeden pod drugim, a z boku napisz, jaki typ wypowiedzi
pojawia się w nich najczęściej - wykonaj ćwiczenie.
4. Przyjrzyj się głównym bohaterom - opisz krótko (1-2 zdania) wygląd Kajka i Kokosza.
5. Zabaw się w rysownika komiksów i narysuj jednego z bohaterów. Skorzystaj z pomocy - rysowanie Koksza i Kajka.
6. Przeczytaj informacje o komiksie "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" - podręcznik, s. 306,
żeby poznać innych bohaterów oraz ciekawostkę dotyczącą komiksu Janusza Christy.
Temat: Początki Kajtka i Koka – wywiad z Januszem Christą.
Dzisiaj poznacie autora serii obrazkowych opowieści "Kajko i Kokosz".
Dowiecie się też, jak i kiedy "narodzili" się bohaterowie tego komiksu...
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Znasz bohaterów kilku komiksowych serii, między innymi Kajka i Kokosza,
których powołał do życia Janusz Christa. Warto poznać twórcę lubianych postaci
- przejdź do informacji, musisz je ułożyć w logiczną (sensowną) całość.
3. Zapisz w zeszycie pod tematem lekcji notatkę:
Janusz Christa to jeden z najsławniejszych polskich twórców komiksu. Stworzył
postacie Kajtka i Koka oraz Kajka i Kokosza. Narysował 4700 komiksowych pasków.
4. Teraz dowiedz się, jak w głowie rysownika rodzą się pomysły stworzenia
komiksowych postaci i opowieści. Przeczytaj fragmenty wywiadu z Januszem
Christą - podręcznik, s. 314.Odpowiedz ustnie (w myśli) na pytania:
5. Teraz sprawdź, jak wygląda tekst wywiadu. Dzięki czemu odróżniasz wypowiedzi
Janusza Christy od słów dziennikarki? Zapisz w zeszycie, czym jest wywiad.
6. Co (według Janusza Christy) powinieneś robić, żeby zostać autorem komiksów? Zapisz w zeszycie trzy rady dla
początkującego twórcy historii obrazkowych. Użyj w nich wybranych słów spośród poniższych:
starannie, cierpliwie, dokładnie, wielokrotnie, systematycznie, zabawnie, humorystycznie, bardzo dużo, wytrwale.
Janusz Christa
KOMIKSY ONLINE
Temat: Krótka historia komiksu.
Zaczynamy rozmowy o opowieściach obrazkowych. Dziś poznacie krótką historię
komiksu i pochodzenie nazwy komiks oraz znanych bohaterów komiksowych
opowieści.
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
2. Przeczytaj informacje, skąd pochodzi nazwa komiks oraz notatki dotyczące
komiksu - podręcznik, s. 312 i 313.
3. Zastanów się, które wiadomości powinny się znaleźć w notatce dotyczącej historii
komiksu. Zapisz je w zeszycie - opracuj w postaci mapy myśli (słoneczka)
według poniższego schematu:
4. Postaraj się zapamiętać bohaterów i twórców znanych komiksów